.

Sorotan Penting

Sebarang komen dan cadangan bagi penambahbaikan blog ini boleh disalurkan maklumat tersebut ke pihak admin di pasktedong@gmail.com <\blink>

Sila kunjungi "SUDUT ILMIAH" sebagai wadah latihan secra online dan interaktif yang mengandungi pelbagai soalan dan tips berguna untuk meningkatkan kecemerlangan akademik melalui ICT. Sudut ini juga menyediakan bank soalan peperiksaan SK Tedong.

Blog Pusat Akses SK Tedong turut berfungsi sebagai "SUDUT ICT ONLINE" sekolah secara online yang akan memaparkan pelbagai informasi-informasi berkaitan ICT.

Disebalik Logo GOOGLE

Posted On 2:03 PM by Sk Tedong |

google


Google memang antara website yang mempunyai hits tertinggi di dunia walaupun sekarang sudah dipintas oleh laman sosial facebook. Google ialah websitenya yang simple, ringan dan yang menarik ialah logonya yang sentiasa berubah mengikut hari-hari tertentu. Ni dia orangnya, yang mereka  logo-logo Google tersebut.
Namanya, Dennis Hwang (Hwang Jung-moak), 23 tahun, seorang computer artist yang berasal dari Korea yang sekarang tinggal di Amerika. Sudah lebih dari 2 tahun pekerjaannya cuma membuat design logo-logo dari Google yang menarik perhatian.
Ini antara hasil kerja beliau :

Mother’s Day
google

Father’s Day
google
Women’s Day
google
Da Vinci’s Birthday 
google
Einstein’s Birthday
google
Alfred Hitchcock’s Birthday 
google
Earth Day
 Photobucket
Valentine’s Day
google
Water Day
google

National Teacher Day
google

Earth Day
Photobucket

Alexander Graham Bell’s Birthday 
google

Chinese New Year
google

Final World Cup South Africa 2010
google

Tapi biasalah untuk Hari Raya Aidilfiri yang paling ramai orang sambut di dunia ni dia tak nak buat.
edit post
0 Response to 'Disebalik Logo GOOGLE'

Post a Comment